سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل کتاب های فاگوزیست فردین جوادی

پاسخ به سوالاتی در مورد فاگوزیست از زبان نویسنده :

 فرق کتاب فاگوزیست با جزوات آقای جوادی چیست؟

اگه بخوایم خیلی خلاصه براتون بگیم به این صورت میشه که کتاب = جزوات + 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر  بک نگارش توی کتاب به صورت همون سبکی هستش که در جزوات بکار گرفته شده . در جزوات یک سری اشکالات تایپی و گاها علمی وجود داشت که این اشکالات به صورت کامل توسط دبیران با تجربه و دانش آموزان قوی سرتاسر کشور رفع شد و در کتاب هیچ مشکل تایپی وجود ندارد . از طرفی در کتاب نکاتی وجود داره که در جزوات وجود نداشت و اینها در واقع جزء نکات فوق حرفه ای هستند .

 

آیا فاگوزیست هم مثل جزوات شکل های خوب دارد ؟

بله همان شکل هایی که در جزوات بکار گرفته شده در کتاب هم به همان شکل استفاده شده اند علاوه بر این ها شکل های بیشتر و بهتری هم اضافه شده که در درک مطالب مهم بسیار کمک کننده هستش .

 

 آیا فاگوزیست هم مثل جزوات پر از نکته های ترکیبی هست؟

بله همانطور که در پاسخ به سوال اول گفته شد ، کتاب همان جزوات می باشد (با همان نکات ترکیبی و مفهومی) و حتی در بیشتر فصل ها حدود 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر دارد .

 

با توجه به اینکه تاکید میشه در زیست شناسی باید به جملات کتاب درسی خیلی اهمیت داده بشه ، فاگوزیست به این موضوع توجه کرده است ؟

بله کاملا ، زمانی که این کتاب به صورت جزوه ارائه می شد به گفته ی دانش آموزان این جزوه برخلاف سایر جزوات و کتابها به متن کتاب درسی اهمیت ویژه ای داده است اما باز جای مانور دارد . بر همین اساس فاگوزیست تصمیم گرفت که در کتاب بیشتر از قبل به متن کتاب درسی توجه کند . نتیجه اینکه کاملا جملات مهم و کلیدی کتاب درسی را مورد هدف قرار داده و نکات آنها و مفهومشان را بیان کرده و برای اینکه دانش آموز سردرگم نشود عین جملات کلیدی را آورده است.

 

آیا در فاگوزیست به قیدها توجه شده است؟

بله ، یکی از کارهای جالبی که در این کتاب انجام شده این هستش که قیدها رو بررسی کرده و برای اینکه در ذهن دانش آموز بهتر بمونه و تثبیت بشه ، قیدها رو پر رنگ (بولد) کرده که این موضوع باعث ماندگاری بهتر مطلب در ذهن داوطلب میشه . از طرفی تا جایی که امکان داشته توضیح داده که چرا می گوییم برخی از !! و نمی گویم همه !! یعنی مثالهایی آورده  که باعث می شود حتی الامکان دانش آموز قیدهای مفهومی را حفظ نکند .

یکی از ویژگی های متمایز این کتاب این هستش که اومده کلمات مهم و کلیدی رو بولد کرده تا اهمیت ش رو نشون بده . این کار مثل این می مونه که یک دبیر بخواد سر کلاس به بچه ها کلمات و جملات کلیدی رو بگه تا دورش خط بکشن . فاگوزیست جمالات و کلماتی رو بولد کرده که خیلی امکان داره مورد هدف طراح قرار بگیره . این موضوع باعث کاهش تقریبا 100% بی دقتی دانش آموز در سرجلسات امتحان میشه .

فاگوزیست فقط آموزش هستش یا تست هم دارد؟

باید خدمتتون عرض کنم که فاگوزیست در ابتدا به صورت آموزش به همراه تست (حدود 3000 تا) بود و قرار بود که بره زیرچاپ اما به دلیل افزایش بیش از حد حجم کتاب(حدود 660 صفحه شده بود چون تست هایی که طرح شده بودن اکثرا چند گزینه ای بودن و حجم زیادی از صفحات رو اشغال می کردن ) و بالا بودن هزینه های چاپ(این کتاب با هزینه های شخصی جناب آقای جوادی چاپ شده) تصمیم گرفتند که بخش مربوط به سوالات رو از کتاب حذف کنند تا حجم کتاب رو کاهش بدن

 

فاگوزیست رو چجوری و کی میشه تهیه کرد ؟

در هر حال در ابتدای کار از طریق سایت فاگوزیست می توانید اقدام به خرید کنید و اغلب کتاب فروشی ها نیز این کتاب ها را دارند.

حجم دو کتاب معروف فاگوزیست :

کتاب سوم : 425 صفحه ، قیمت : 27500 تومان

کتاب دوم : 416 صفحه ، قیمت 27500 تومان
فاگوزیست

ویژگی های کتاب های فاگوزیست از قول سایت فاگوزیست

» با توجه به توجه ویژه ی طراحان به جملات بسیار ساده ی کتاب ، سعی کردیم جملاتی که می تونه مورد هدف قرار بگیره رو توضیح بدیم و عین جمله ش رو بیاریم . یعنی روی جملات کتاب درسی خیلی تاکید کردیم و مانور درست و حسابی دادیم .

» تمامی قیدهای کتاب رو (چه قیدهای مفهومی و چه قیدهای ترکیبی و استنباطی) رو پر رنگ (بولد) کردیم و این موضوع باعث ماندگاری بیشتر مطالب میشه (به عقیده ی بنده حافظه ی تصویری خیلی کمک می کنه)

» کتاب تقریبا در هر فصل بین 20 تا 30 درصد نکته ی بیشتر داره یعنی جزوات + 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر

» شکل ها همون شکلهای داخل جزوات هستن و هیچ شکلی کم نشده تازه یه سری شکل هم اضافه شده .

» یکی از ویزگی های منحصر به فرد این کتاب که توی هیچ کتابی نمی تونید پیدا کنید اینه که فونتهای استفاده شده بسیار دلنشین هستن و تقریبا همون فونتهای استفاده شده در جزوات هستن . ای موضوع باعث میشه خواننده ی کتاب صمیمت و نزدیکی بسیار زیادی با کتاب احساس کنه و از خسته شدن داوطلب جلوگیری می کنه . ما توی این کتابه از 4 نوع فونت استفاده کردیم .