سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک تندخوانی

سلام میکنیم خدمت همه شما کنکوریها و دانش آموزان عزیز مکتبستانی
در این مقاله میخوایم در مورد چند تکنیک تندخوانی باهاتون صحبت کنیم . پس خوب دقت کنید :

( راهکار اول تندخوانی ) : مکث ها و توقف های چشماتون رو هنگام مطالعه ی سطر ها کاهش بدین ؛ این همون تمرکز های لحظه ای بر روی حروف و واژه هاست . ما هنگام خوندن هریک از سطر های یک متن ، چشمامون به صورت جهشی به جلو حرکت میدیم . به هر میزان که این مکث ها و جهش ها رو کاهش بدیم ، سرعت خوندنمون هم افزایش پیدا میکنه . تعداد این مکث ها در افراد کندخون به 7 بار در هر سطر میرسه که میتونن اون را به سه بار کاهش بدن …

( راهکار دوم تندخوانی ) : هیچگاه به عقب باز نگردین ؛ اغلب افراد عادت کردن هنگام مطالعه به عقب برگشته و واژه ها یا قسمت هایی از متن رو که به خوبی متوجه نشدن رو باز خونی کنن. این کار فقط سرعت مطالعه ی شما رو کاهش میده. شما میتونین با مطالعه ی تکمیلی و مرور قسمت هایی رو که به درستی متوجه نشدین در بازه های مطالعاتی بعدی ، فرایند یادگیری تون رو در اون مبحث ، تکمیل کنین . شاید باخودتون فکر کنین که مطالعه و مرور مجدد اون متن و یا مبحث، وقت گیره، اما ثابت شده که بازگشت مکرر به عقب برای درک قسمت های درک نشده ، خیلی وقت گیر تر از مطالعه به روش تند خوانی هستش .

( راهکار سوم تندخوانی ) : با صدای بلند مطالعه نکنین ؛ عده ی زیادی هستن که عادت کردن با صدای بلند مطالعه کنن و به خودشون چنین تلقین میکنن که اینطوری بهتر یاد میگیرن…اما واقعیت اینه که سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری شماست.در فرایند مطالعه باید فقط چشم ها و مغز درگیر باشن.سرعت قوه ی بینایی شما، خیلی بیشتر از تکلم شماست.بنابراین از تلفظ حروف و واژه ها حین مطالعه خودداری کنین.

به چند نکته مهم‌ تندخوانی توجه کنید:

در محیط مطالعه تون هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما میشه رو حذف کنین.

تا میتونین تند خوانی رو تمرین کنین . تند خوانی هم مثل سایر مهارتها نیاز به تمرین و ممارست داره.

تمرکز خودتون رو حین مطالعه حفظ کنین. یعنی اینکه موقع خوندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگه ای فکر نکنین.

هنگامی‌ که تکنیک تندخوانی رو به‌طور صحیح کار می‌برین و اون روش‌ها را به‌شدت تمرین می‌کنین، عملکرد کلی شما، به طور قابل‌ توجهی بهبود پیدا میکنه و در دراز مدت ، به طرز چشمگیری در زمان، صرفه جویی میکنه .

به تمامی دانش آموزها و داوطلبین عزیز توصیه میکنم حتما و حتما این چند تکنیک تندخوانی ساده رو اجرا کنین تا باعث افزایش بازدهی تون بشه و از درس خوندن لذت ببرین .

پ.ن : کنکوریای عزیز
امسال تیم بزرگ مکتبستان برای شما دی وی دی های آموزشی ای آماده کرده که نظر و دیدگاه شما نسبت به درس خوندن رو تغییر خواهد داد ! با اساتید فوق العاده ما که هر ساله شاگردان رتبه تک رقمی تربیت میکنن دیگه درس خوندن براتون سخت نیست بلکه تبدیل به یک لذت میشه ! برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این دی وی دی ها عبارت “فیلم” رو به 3000700490 ارسال کنید تا مشاورین ما باهاتون تماس بگیرن و راهنماییتون کنن .