سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین منابع کنکور 97

سلام به همه دوستان عزیز، تو این مقاله بهترین منابع کنکور 97 رو واستون معرفی می کنم و از مزایا و معایب هر کدوم از بهترین منابع کنکور تو هر درس میگم تا بتونید راحت تر تصمیم بگیرید که کدوم منابع کنکور تجربی 97 و یا منابع کنکور ریاضی 97 رو انتخاب کنید و کدوم رو نه!

بهترین منابع کنکور 97 – ادبیات و زبان فارسی :

1- ادبیات موضوعی گاج : خب این کتاب تقریبا میشه گفت جامع ترین کتاب بازار هستش که با بیش از 4000 تست از انواع 6 بخش ادبیات (لغت ، املا ، آرایه ، تاریخ ادبیات ، زبان فارسی و قرابت). راجع به همه مسائل صحبت کرده اما خب اینم باید در نظر گرفت که مثلا برای لغت یا املا درس.

2- سری کتاب های نشر الگو : خب این سری ها هم کتاب های خوبی هستن و جز بهترین منابع کنکور 97 هستن که میتونن یا به صورت مستقل استفاده شن و یا اینکه به صورت مکمل با کتاب ادبیات موضوعی گاج استفاده شن … خوبیشون هم اینه که درس به درس هستن و برای آزمون ها استفاده ازشون راحت تره اما خب هر کتابی عیبی هم داره و اونم اینه که تست هاش گاهی زیاد و بیش از حد بیخود میشن اما از حق نگذریم بهترین کتاب این دسته ، کتاب 5 بحث زبان فارسی هستش که به صورت جامع و کامل مباحث زبان فارسی رو پوشش می ده!

3- سری کتاب های هفت خوان خیلی سبز : این سری از کتاب ها مثل باقی کتاب های خیلی از جنبه علمی خوبی برخوردار هستند و میشه بهشون اعتماد کرد اما خب گاهی خیلی زیادی گیر میده تو بعضی مسائل مثلا تو بخش لغت و معنی ، معنای خیلی از کلمات که نیاز نیست هم آورده شده که باعث خستگی دانش آموز میشه ، ولی خب گفتم که از جنبه علمی خیلی خوب هستند.

4- ادبیات جامع خیلی سبز ( همونی که عکس فیس بوک K سهراب سپهری رو جلدش هست) : این کتاب هم برای دوستانی که کلا علاقه ای به مبحثی خوندن ادبیات ندارند و میخوان درس به درس بخونن اون رو توصیه میشه! راستشو بگم نه عیب خاصی داره نه مزیت خاصی … خنثیای خنثی ست!

تو این درس بازم کتاب هستش اما خب نیاز نیست خیلی پراکنده عمل کنیم و لیست پیشنهادی خودم رو به عنوان بهترین منابع کنکور 97 براتون می نویسم :

1- کتب گاج سبز کتاب محوری (برای یادگیری اولیه) 2- ادبیات موضوعی گاج(تست هاش خیلی مهمن … مخصوصا بخش قرابت معنایی و آرایه ش!) 3- پنج بحث زبان فارسی (بخصوص درسنامه هاش خیلی خلاصه و خوب هستن) 4- کتاب های لغت و معنی ، املا و تاریخ ادبیات سری هفت خوان خیلی سبز

در آخر هم جا داره بگم خیلی کتاب های خوب دیگه هم هست که به نسبت سطح دانش آموز ها و … بهشون میشه توصیه کرد اما خب اینجا چون مطلب عمومی هستش ازش صرفه نظر کردم.

بهترین منابع کنکور 97 – عربی :

1- عربی کامل گاج : این کتاب برای شروع خیلی خوب هستش و از ابتدایی ترین مطالب هم صحبت کرده ، شامل همه انواع بخش های عربی هم میشه که این یه ویژگی خیلی خوب هستش و تست هاش هم تا حد زیادی رفع نیاز می کنن برای یه دانش آموز نرمال اما خب کسایی که درصد های بالایی میخوان باید مکمل هایی هم در کنار این کتاب داشته باشن که پایین تر ازشون صحبت می کنم.

2- سیر تا پیاز مهر و ماه : این کتاب ورژن سنگین تر کتاب عربی کامل گاج هستش و درست مثل اون شامل همه بخش های عربی که تو کنکور سوال میاد(شامل ترجمه ، تعریب ، مفهوم ، درک متن ، تحلیل صرفی ، تشکیل و قواعد) و برای کسایی که درصد بالایی میخوان معمولا توصیه میشه (گرچه من خودم کتاب عربی کامل گاج رو داشتم و عربی رو 95 زدم ، این نشون میده کتاب به تنهایی درصد نمیاره و تلاش خودتون هم خیلی مهمه!)

3- 60 آزمون گاج : راستشو بگم تو عربی مهم ترین فاکتور آزمون جامع زدن هستش … اینکه ما برای هر درس جدا جدا امتحان بدیم خیلی به درد کنکورمون نمیخوره … این کتاب با اینکه یکمی قدیمی هستش و شامل سوال های سنجش از سال 85 تا 90 اینا هستش ولی خب هم درسنامه خوبی تهش برای قواعد داره و هم تمرین خیلی خیلی خوبی برای کنکورمون هستش!

4- عربی مبتکران : خب این کتاب یکی از قدیمی های عربی کنکور هستش و جامع و کامل همه چی رو توش درس داده ولی راستشو بخواید به درد کنکور های جدید نمیخوره چون هم وقت زیادی می بره خوندن هم تست های کنکوری توش کمه ولی خب کسی که صفر صفر باشه اینو بخونه تا حداقل 70-80 بالا میاد.

5- عربی نشرالگو : راستش تا سال 92 این کتاب بهترین کتاب کنکور تو بحث عربی بود ولی خب تست های سنگینش باعث شد خیلیا ازش رو برگردونن و به سمت کتاب های جامعی مثل سیر تا پیاز یا عربی کامل گاج بیان!

بازم مثل ادبیات بخوام پیشنهاد خودم رو به عنوان بهترین منابع کنکور عربی به شما بدم به نظرم کتاب های عربی کامل گاج “یا” سیر تا پیاز مهر و ماه رو با کتاب 60 آزمون داشته باشید کفایت می کنه ( دقت کنید گفتم “یا” نگفتم هر دوتا رو بخرید)

بهترین منابع کنکور – دین و زندگی :

 

1- دین و زندگی جامع گاج : الله وکیلی این کتاب جای هیچ شک و شبهه ای رو نذاشته برای خوب بودن … از توضیحات کامل برای آیات و پیام آیه گرفته تا برقراری های ارتباط بین آیات و متن درس و همچنین تست های تالیفی خیلی خوبش باعث شده بی شک بهترین کتاب کنکوری برای دین و زندگی باشه!

2- دین و زندگی نشر الگو : خب این کتاب هم یکی از کتب پر استفاده بچه هاس ولی میشه در بهترین حالت اون رو یه کپی خوب از گاج در نظرش گرفت! برای همین صرفا به دانش آموزایی توصیش می کنم که حوصله خوندن زیاد دارن.

3- دین و زندگی جامع خیلی سبز : راستش این کتاب هم تازه بازنشر شده و کتاب جالبی از آب در اومده ولی هنوز اونقدری خوب نشده که بتونه به پای گاج برسه!