سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منابع کنکور 98

سلام خدمت همه دوستان مکتبستانی خودم

یکی از نگرانی های رایج در داوطلبان، تغییرات کتب درسی است که ترس زیادی رو براشون ایجاد کرده اما این تغییرات در چه حدی است؟؟؟

خیلی ساده بگم که تغییرات خیلی زیاد نیست؛ پس نترسید!! چون چهارچوب کلی دروس حفظ شده است!!!

 

حال متناسب با این تغییرات با چه منابعی پیش بریم؟

این یکی از سوالات مهم است!

هر داوطلبی برای رسیدن به موفقیت به سه فاکتور:

·        منبع خوب

·        برنامه خوب

·        انگیزه و تلاش

نیاز داره و ما در این مقاله می خوایم یکی از سه فاکتور مهم، یعنی #منبع_خوب رو بررسی کنیم

 

اگرچه کتابهای سال دوازدهم هنوز تالیف نشده اما مطمئن باشین که هر انتشاراتی، همانطور که کتب کمک آموزشی برای سال دهم و یازدهم رو منتشر کرده‌اند؛ برای سال دوازدهم هم منتشر میکنه!

بررسی بهترین منابع کنکور 98

 

دروس عمومی منابع کنکور 98 :

1. ادبیات کنکور 98

گاج نقره ای: یکی از کتاب‌هایست که در تمامی مباحث بسیار قدرتمند عمل کرده و با اختصاص بیش از 6000 تست به یک از تسلط می‌رسین که تمامی مباحث مثل آب خوردن میشه براتون!!

 

سیر تا پیاز: از ویژگی های بارز این کتاب،ساده سازی فهم مطالب کتاب درسی است چون خط به خط کتاب درسی رو از لحاظ قرابت و املا و آرایه بررسی می‌کنه بنابراین مفاهیم کتاب درسی خیلی خوب توضیح داده شده و یکی از کتاب‌های است که حرف زیادی برای گفتن داره.

 

نشر الگو: یکی از کتب برتر در این درس هستش و همانند سیرتاپیاز چون درس به درس مفاهیم رو بررسی کرده بنابراین برای آزمون دادن راحت تره ولی بهتون میگم که کلیه مباحث رو پوشش میده!

 

خیلی سبز: کتابیست که درس به درس پیش میره و اگه قول بدین تا سرحد مرگ بخونینش بهتون قول میدم که درصد بسیار زیادی رو بدست میارین.

 

 

2. عربی کنکور 98

 

گاج نقره ای: اگه دنبال یک منبع خوب می گردین  که با استفاده از اون، این درس ررو بالای 90 درصد بزنین من پیشنهاد میدم که کتاب گاج نقره ای رو  استفاده کنین!!

کتابی که هم درسنامه نسبتاً کم حجم و  بسیار خوبی داره و هم تست های نکته دار!!

سیرتاپیاز:کتابی که نسبت به گاج نقره ای کمی سنگین تره اما از لحاظ پوشش مباحث هر دوی این‌ها حرف زیادی برای گفتن دارن!

تست های نکته دار+ درسنامه ی بسیار خوب و کم حجم از ویژگی های اصلی این کتابه!

 

خیلی سبز: کتابی با لحن متفاوت و ساده است؛ کتاب خوبیه اما روی قواعد کمتر کار کرده بنابراین به عنوان تنها منبع نمیشه ازش استفاده کرد.

 

مبتکران: یکی از کتب قدیمی که از قدیم الایام مورد استفاده کنکوری ها بوده و هست اما همانطور که قبلاً گفتم به درد کنکوری های جدید نمیخوره چون کمی وقت گیره اما کتاب خوبیه؛ می تونین ازش استفاده کنین.

مبتکران است! پس با خوندن کامل همین منبع میتونین درصد بالای 90 رو کسب کنین..

 

3. دینی کنکور 98

گاج نقره ای: چند سالی ست که دینی بر محور آیات و پیام آیات میچرخه بنابراین به نظرم تنها کتابی که خیلی خوب روی آیات کارکرده و پیوستگی بین متون و آیات برقرار کرده همین کتاب گاج نقره ای است و جای هیچ شک و شبهه ای رو باقی نمیذاره! پس میتونین ازش استفاده کنین و نتیجه بسیار خوبی بگیرین.

خیلی سبز: خیلی سبز هم کتابیه که تو این درس هم حرف زیادی برای گفتن داره چون واقعا از کلی‌گویی فاصله گرفته و پیام آیات رو با لحنی روان و مفهوم توضیح داده!

 

آبی قلم چی: شاید اگه کمی منصف باشیم بتونیم بگیم که کتاب آبی قلم چی هم یکی از کتاب خوب در این درس است اما اولویت دار نیست.  اگه خواستین میتونین ازش استفاده کنین چون برعکس درسنامه که اصلاً خوب نیست؛تست های خوبی داره.

 

 

نشر الگو: اگه خیلی ساده بخوام بگم باید بگم که اگه حوصله زیاد خوندن دارین از این کتاب استفاده کنین!

کتابی که خیلی شبیه گاج نقره ایه؛ بنابراین خیلی کمک کننده است.

 

4. زبان کنکور 98

مبتکران: تا وقتی که کتاب مبتکران هست نمی تونم کتاب دیگه ای رو پیشنهاد بدم! خوشبختانه دکتر اناری بسیار خوب روی این کتاب کار کرده و به دانش آموز چنین قولی داده میشه که اگه از این کتاب به عنوان منبع استفاده کنه درصد خیلی بالایی رو کسب میکنه.

گاج نقره ای: متاسفانه این کتاب در زبان کمی بد کار کرده چون هم تیپ بندی و هم سطح تستهاش کمی پایین تر از سایر کتابهای برتر است.

خیلی سبز: کتابی با یک درسنامه بسیار خوب و روان است که بیشتر تمرکزش متوجه پیش دانشگاهی میشه اما واقعاً شما را مسلط می کنه اما نسبت به مبتکران نه!

زبان جامع شبقره: توصیه نمیکنم از این کتاب استفاده کنین

هر چند منبع با ارزشی است اما خوب روش کار نشده.

سیر تا پیاز:  از لحاظ درسنامه و تست های نکته دار بسیار با قدرت کار کرده و شما را به این حد میرسونه که با خوندن این کتاب حداقل 80 درصد بزنین اما دلیل نمیشه که از مبتکران بهتر باشه.

 

دروس اختصاصی منابع کنکور 98 تجربی

 

5. زمین شناسی کنکور 98

 

یکی از دروسی که بهای بسیار بسیار پایینی بهش داده میشه اما در رتبه خیلی تاثیر داره و کمک‌کننده است بنابراین تنها منبعی که میتونم بهتون پیشنهاد بدم مهر و ماه هست چون از هر نظر شما را آماده می کنه.

 

6. ریاضی و فیزیک کنکور 98

 

2 تا از دروس تکنیکی و خشک (چغر و بدبدن) که در این رشته بهای کمی هم بهشون داده میشه!

یادگیری این دروس با استفاده از جزوه و کتاب کار،بسیار سختیه! مخصوصاً برای بچه هایی که پایه ضعیفی دارن!! استفاده از دی وی دی یا کلاس کنکور بهترین روش برا یادگیریه! اما همانطور که گفتم تنها روش نمیس ..با جزوه هم میشه اما کار سختیه..

اما اگه خواستین از روی جزوه بخونین من منابع زیر رو پیشنهاد میدم :

مهروماه: یکی از چالش های اصلی تجربی ها همین دو تا درسه! بنابر تحقیقی که کردم متوجه شدم که اکثر بچه هایی  که جای خوبی قبول شدند از همین کتاب استفاده می کردن! تست های خیلی زیادی داره؛ هرچند که کپی شده اما تمام مباحث رو پوشش میده!