سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منابع ادبیات کنکور – بخش دوم

بهترین کتاب ادبیات جامع کنکور- کتاب ادبیات جامع نشر الگو

3-ادبیات جامع نشرالگو ( بهترین منابع ادبیات کنکور )

چرا نشرالگو تو بهترین منابع ادبیات کنکور ؟

این کتاب حدود 5000 تست داره، تست به صورت درس به درس برای همه مباحث ادبیات کنکور در کتاب اومده. این کتاب شامل سوالات کنکور سراسری، کنکورهای آزمایشی سنجش، سوالات تالیفی و همچنین بقیه کنکور های آزمایشی. همچنین در کنار دسته بندی درس به درس آیکون هایی در کنار سوالات قرار داره که موضوع سوال رو هم مشخص میکنه. اگر بخوایم به حرف مولف استناد کنیم این کتاب از بهترین های منابع کنکور 98 هست.

این کتاب همه مباحث رو پوشش میده همچنین پاسخنامه تشریحی کامل داره همچنین برای هر درس خلاصه اینفوگرافی داره.در کنار دو کتاب قبلی این کتاب در لیست بهترین منابع ادبیات کنکور قرار میگیره.


ایرادی هم داره؟

تقریبا میشه گفت ایراد خاصی نداره اما چندتا نکته داره، نکته اول این که این کتاب مثل خیلی سبز درس به درسه. نکته دوم اینکه این کتاب تقریبا ویژگی های مثبت دو کتاب قبلی رو داره اما نه به قوت اونها.


به کیا پیشنهاد میشه؟(برای چه کسایی بهترین کتاب ادبیات کنکور هستش؟)

اگر تا اینجا از دو تا گزینه قبلی خوشتون نیومد یا با قلم نویسنده این کتاب ارتباط بهتری برقرار میکنید این کتاب برای شما بهترین کتاب ادبیات جامع کنکور هست.


ویژگی های ظاهریش چیان؟

یه کتاب خیلی گردن کلفت تک جلدی که شامل 778 صفحه میشه و پاسخانمه در خود کتابه.

همچنین نا مناسب برای حمل نقل;)  .

کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو چاپ 1396 – تعداد صفحات: 778


5- کتاب های تک مبحثی دکتر هامون سبطی ( بهترین منابع ادبیات کنکور ) بهترین منابع ادبیات کنکور - کتاب ادبیات هامون سبطی

چرا کتاب های مبحثی هامون سبطی تو بهترین منابع ادبیات کنکور ؟

نشر دریافت هم مثل نشرالگو برای ادبیات کتاب های تک مبحثی داره، کتاب زبان فارسی از این مجموعه بسیار گستردس و کامله. البته این نکته باعث میشه که زمان زیادی صرفش کنید اما برای استفاده دانش آموزان غیر کنکوری بسیار مناسبه. این مجوعه یک کتاب برای لغت و املا هم داره که یکی از بهترین منابع هست ولی چون درس به درس نیست برای آزمون های آزمایشی خوب نیست.

همچنین کتاب قرابت معنایی از این مجموعه یکی از بهترین منابع ادبیات کنکور هست. این کتاب دو فصل داره که فصل اول اون آموزش  خوندن بیت هاست برای کسایی که مشکل دارن. فصل دوم اون هم نحوه معنی کردن بیت ها رو یاد داده و تعداد زیادی مثال براش ذکر کرده. بدون شک این کتاب و کتاب زبان فارسی برای کسایی که وقت دارند برای این درسا بزارن یکی از بهترین کتاب ادبیات کنکور هست.


ایرادی هم داره؟

ایراد اصلی این کتاب ها حجم زیادشونه که باعث میشه برای کسایی که وقت کافی ندارند مناسب نباشه. مخصوصا برای کسایی که تو سال کنکور هستن و تا حالا خیلی برای ادبیات وفت نذاشتن وقت گیره.


به کیا پیشنهاد میشه؟(برای چه کسایی بهترین کتاب ادبیات کنکور هستش؟)

از اونجای که این کتاب ها حجم بالای دارند معمولا به درد دانش آموزان مقاط پایین تر میخوره. همچنین این ویژگی خوب رو داره که دانش آموزان سال پایین تر رو میتونه برای ادبیات تا حد بسیار خوبی منابع کنکور آماده کنه. همچنین اگر دانش آموزی هستید که وقت کافی دارید تا برای ادبیات بزارید یعنی تو بقیه درسا مشکل خاصی ندارید به دردتون میخوره. همینطور اگر به هر دلیلی میخواید وقت بیشتری روی ادبیات بزارید تا درصد بالای داشته باشید هم براتون مناسبه.


ویژگی های ظاهریش چیان؟

این مجموعه شامل 3 کتابه لغت و املا، زبان فارسی و قرابت معنایی است.

کتاب املا و لغت در آزمون سراسری نشر دریافت

کتاب زبان فارسی نشر دریافت – تعداد صفحات: 400

کتاب قرابت معنایی نشر دریافت – تعداد صفحات: 350


گام آخر انتخاب بهترین کتاب ادبیات کنکور ( بهترین کتاب ادبیات جامع کنکور )

با اینکه در طول این مقاله ممکنه از بعضی کتاب ها به عنوان بهترین کتاب ادبیات کنکور یا بهترین کتاب جامع ادبیات کنکور یاد شده باشه. اما باید این رو بدونید که همه این کتاب ها بهترین منابع ادبیات کنکور هستن. پس این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که کدوم بهترین کتاب ادبیات جامع کنکور برای شما هست.


من تا اینجا سعی کردم که بهترین منابع ادبیات کنکور اشاره کنم و ویژگی ها و نقات ضعف و قوت هر کدومشون رو بیان کنم. تا شما بتونید با استفاده از ویژگی های هر کتاب و شناختی که نسبت به خودتون دارید بهترین کتاب ادبیات جامع کنکور رو انتخاب کنید. اگر باز هم در انتخاب منبع شک داشتید یا منبعی تهیه کردید ولی هنوز شک دارید، یا هر سوال دیگه ای مربوط به انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور 97 میتونید  در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید و در کمتر از چند ساعت به شما پاسخ می دهیم.