سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه در آزمون تراز بالای 7000 بیاوریم ؟

تا به حال آرزو داشتید در آزمون هاتون ترازِ بالای 7000 کسب کنید؟ کارنامه آزمون رو به هر دوست و آشنایی نشون بدید و به قول خودمون پز ترازِ بالاتون رو بدید!

این روزها کسب تراز بالا در آزمون های آزمایشی به نوعی یک افتخار محسوب میشه و از اونجایی که رسیدن به ترازهای بالای 7000 سند قبولی شما رو در بهترین دانشگاه های کشور امضا میکنه، میخوام چند راهکار عالی در کتابچه “تاکتیک‌های افزایش تراز در آزمون” به شما نشون بدم تا در آزمون های آزمایشی تبدیل به یک داوطلب فوق ستاره بشید!

روشهای معرفی شده در این کتابچه رو جدی بگیرید و با تمام توان اونها رو اجرا کنید! به شما قول میدم در صورت داشتن صبر و مداومت، در آزمون تراز دلخواه خودتون رو کسب کنید.

آیا داشتن مشاور برای کنکور نیاز است ؟

یکی از مواردی که اکثر کنکوری ها به دنبال اون هستن، داشتن یک مشاور خوب و کاربلد هست. شخصی که بتونه روند صحیح پیشرفت در کنکور سراسری رو برای داوطلب مشخص کنه و تا روز کنکور با دادن برنامه ریزی و گفتن نکات مشاوره ای کلیدی ما رو به سمت موفقیت چشم گیر هدایت کنه. در این بین کم نیستن کنکوری هایی که داشتن مشاور و برنامه ریز حرفه ای رو کار اشتباهی میدونن و احساس میکنن که با گرفتن مشاور هزینه بیهوده ای رو باید هر ماه خرج کنن در حالی که برای اون ها هیچ فایده ای نخواهد داشت.

با توجه به این دیدگاه ها تصمیم گرفتیم در این مقاله به ویژگی های یک مشاور خوب و کاربلد اشاره کنیم تا بتونیم به شما در اتخاذ این تصمیم مهم کمک کرده باشیم.

یک مشاور خوب و کاربلد باید یک سری کار ها و ویژگی های مهم و تاثیر گذار برای ما انجام بده،

برنامه ریزی حرفه ای

شاید این مهم ترین رکنی باشه که یک داوطلب کنکور رو مجاب به داشتن مشاور میکنه. حقیقت ماجرا این هست که سال کنکور، سال آزمون و خطا نیست و شما به قدری فرصت ندارید که زمان زیادی رو به تنظیم برنامه ریزی برای خودتون اختصاص بدید و از طرفی تنظیم برنامه برای یک کنکوری اصلا کار ساده ای نیست. یک برنامه ریزی خوب به شما کمک میکنه تا بتونید ارتباط درستی بین کار های مدرسه و برنامه آزمون های آزمایشی خودتون برقرار کنید و نهایت استفاده ممکن رو از زمان ببرید. برنامه ریزی خوب، استرس و اضطراب شما رو کم میکنه و دید بسیار مناسبی از ماه های پیش رو به شما میده. در یک برنامه ریزی حرفه ای، رابطه خیلی دقیق بین ساعت مطالعه عمومی ها و تعداد تست هایی که برای هر مبحث باید کار بشه، برقرار هست.

 

صلاحیت مشاور بودن

در این دوره زمونه هر شخصی که کنکور شرکت میکنه، خودش رو یک مشاور حرفه ای میدونه و با زدن یک پیج تلگرام و اینستاگرام شروع به جذب مخاطب میکنه. همین کار یکی از دلایل اصلی بی اعتماد شدن عزیزان کنکوری به مشاورین هست. دوستان عزیز، شخصی که خودش رو به عنوان مشاور به شما عرفی میکنه باید شخصا در آزمون سراسری نتیجه خوبی گرفته باشه. مگر ممکنِ شخصی که خودش در رشته و دانشگاه های سطح پایین قبول شده، بتونه به شما در زمینه مشاوره و برنامه ریزی کنکور کمک کنه؟!

اگر این شخص واقعا در این زمینه مهارت خاصی داشت، حتما با استفاده از برنامه ریزی ها و نکاتی که بلد بود در یک رشته خوب و در یک دانشگاه عالی پذیرفته میشد. از طرفی در کنار تحصیل در یک رشته عالی این شخص باید چندین سال سابقه عالی در زمینه مشاور کنکور داشته باشه و با تجربیات خوبی که در این مسیر به دست آورده، بتونه به شما کمک زیادی بکنه.

 

بمب انگیزه بودن

طبیعتا فضای رقابتی در کنکور سراسری به شکلی هست که داشتن انگیزه از مهم ترین رکن هایی است که باعث میشه یک داوطلب کنکوری خودش رو از باقی رقبا جدا کنه. کم نیستن داوطلب هایی که به علت نداشتن روحیه مناسب و فقدان انگیزه از مسیر رقابتی کنکور خارج میشن و نمیتونن روند مطالعاتی خوبی که دارن رو تا انتها ادامه بدن، اینجاست که وجود یک مشاور خوب و کاربلد به شما کمک میکنه تا با حفظ روحیه در طول سال بتونید روند رو به رشدی رو در پیش بگیرید و فاصله خوبی رو با سایر رقبا ایجاد کنید.

 

ذکر نکات مشاوره ای

در کنار موارد بالا، یک مشاور خوب باید در طی تماس های تلفنی که با داوطلب برقرار میکنه نکات مشاور ای رو به داوطلب گوشزد کنه تا داوطلب با استفاده از این توصیه ها نقاط تاریک مسیر رو روشن تر ببینه. از روش صحیح مطالعه هر یک از درس ها تا روش اصولی تست زنی، هنر و مدیریت آزمون دادن، انتخاب منابع کمک آموزشی،تحلیل کارنامه آزمون های آزمایشی، صحبت در مورد نقاط قوت و ضعف داوطب، روش حرفه ای خلاصه نوسی و … از جمله مواردی هستن که در طی این تماس های تلفنی باید در  پیرامونشون صحبت بشه.

 

در دسترس بودن

داشتن یک برنامه ریزی خیلی خوب به تنهایی نمیتونه برای شما مفید باشه. اجرایی کردن برنامه مرحله ای هست که از درجه اهمیت بالایی برخوردار هست. مشاور میتونه با گرفتن گزارش کار شبانه، تعهد داوطلب رو نسبت به برنامه ریزی بیشتر کنه و باعث بشه تا داوطلب هر روز خودش رو مجاب به اجرای برنامه بدونه. به همین علت در دسترس بودن و ارتباط برقرار کردن در زمان مشخصی از شبانه روز میتونه در روند پیشرفت داوطلب در مسیر کنکور خیلی حائز اهمیت باشه و یکی از ویژگی های مطلوب مشاور تحصیلی محسوب میشه.